"Wahai Makhluk Yang Bernama Khalid Samad..."

"Wahai makhluk yang bernama Khalid Samad. Pesta arak dan pesta seks adalah perkara yang sama. Tiada agama yang suka orangnya mabuk dan melacur. "Sungguh memalukan ada MP seperti ini. Sangat memalukan orang Islam, khususnya di Shah Alam, Selangor," kata admin laman sosial tersebut.

Mesir "Black List" Malaysia Masuk Gaza, Harap Kerajaan Bincang Segera

Pengerusi Yayasan Nassar, sebuah badan kebajikan, Nasaruddin Mat Isa berkata, perbincangan itu perlu untuk membenarkan semula Malaysia memasuki Gaza menerusi Rafah di Mesir untuk menghulurkan bantuan kemanusiaan kepada rakyat Palestin.

"Terlajak Tweet": Latheefa Koya Padam Bukti Nak Bunuh Bung Mokhtar?

Mungkin terasa "panas" dengan cadangan Bung Mokhtar, Latheefa "terlajak tweet" dengan menggesa agar Ahli Parlimen Kinabatangan itu dihapuskan sebagai reaksi "berani" terhadap kenyataan di Parlimen itu. Kenyataan itu mencetus kontroversi apabila Bung Mokhtar menganggapnya sebagai satu ugutan bunuh terhadapnya dan meminta penjelasan dari peguam PKR tersebut. Tweet dari Latheefa tersebut kemudiannya sempat di "printscreen" oleh seorang pengguna laman sosial sebelum dipadam oleh peguam itu dan dikirimkan kepada Bung Mokhtar yang memohon penjelasan.

Rahsia Di Sebalik Demam Ubay Bin Kaab...

"Ya Allah, aku meminta demam selalu berada di tubuh Ubay bin Kaab hingga ia berjumpa dengan-Mu. Namun begitu, janganlah engkau biarkan penyakit itu menghalanginya untuk melakukan solat, puasa, haji, umrah dan jihad di jalan-Mu."

Mahfuz Pertikai Keputusan Mahkamah Rayuan?

Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar disifatkan seolah-olah mempertikai keputusan mahkamah mengenai kes Liwat II yang membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukhari Azlan.

Erma Fatima Bukti Bahagia Sambut Aidiladha Bersama Madunya...

Terbaru, pengarah filem itu membuktikan desas-desus yang cuba menggoncang rumahtangganya itu dengan memuat naik beberapa keping gambar dia dan madunya, Aida, mesra bersama menyambut Aidiladha. Rata-rata peminatnya yang menatap gambar-gambar tersebut turut mengucap syukur atas kebahagian Erma, suami dan madunya itu sambil mendoakan agar keluarga bahagia itu terus dirahmati Allah SWT hingga ke syurga.

Sunday, 31 August 2014

Gambar: Sambutan Malam Kemerdekaan Di Dataran Masjid Zahir, Alor Setar


Salam kemerdekaan ke-57 dari Kedah News.

Semalam, Kedah News telah membuat tinjauan ke Dataran Masjid Zahir, iaitu lokasi popular di Alor Setar ketika menyambut hari kemerdekaan atau lain-lain hari kebesaran.

Walaupun jam sudah menunjukkan jam 2 pagi, kelihatan dataran itu masih sesak dipenuhi dengan pelbagai kaum dan umur bagi meraikan hari kemerdekaan negara kita. Terserlah semangat patriotisme yang disemaikan.

Di kesempatan itu, kami sempat menemuramah segelintir penduduk setempat berkaitan dengan kemerdekaan. 

Antara soalan yang diajukan adalah;
  1. Apakah erti kemerdekaan dari sudut peribadi? 
  2. Apakah perubahan Malaysia yg anda dapat lihat selepas 57 tahun kemerdekaaan negara kita? 
  3. Patutkah Jalur Gemilang yang sedia ada ditukarkan? Contohnya seperti cadangan oleh pihak tertentu, seperti bendera 'Sang Saka Malaya'.
  4. Apakah yang anda faham dengan tema kemerdekaan tahun ini, 'Disini Lahirnya Sebuah Cinta'?
        Namun begitu, rata-rata dari mereka memberikan jawapan yang positif. Kefahaman yang diberikan tentang erti kemerdekaan  juga sangat bertepatan dengan konsepnya.

        Diharap kemerdekaan yang negara kita kecapi sekarang dapat dijaga sebaik mungkin agar kita tidak dijajah lagi.

        Gambar suasana sekitar Dataran Masjid Zahir, Alor Setar malam semalam;




        Untuk lebih gambar menarik, pembaca boleh lihat halaman kami.

        - Muhamad Hafizzudin Mohd Daud/KedahNews.com 

        Read More

        Kempen 'Bulan Kemarahan Ummah' Peringkat Alor Setar


        Alor Setar, 30 Ogos 2014 - Kempen ‘Bulan Kemarahan Ummah’  anjuran Aman Palestin Berhad dengan kerjasama Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA), Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan NGO-NGO Islam lain  telah yang diadakan di Masjid Ar-Rahman, Alor Merah disini, tadi.

        Kempen ini diadakan sebagai tanda solidariti umat Islam di Malaysia terhadap krisis perang yang berlaku di Gaza, yang bermula jam 7.30 malam, tadi.

        Selain itu, hampir 200 jemaah telah hadir bacaan yasin kepada mangsa tragedi pesawat MH17 yang turut diadakan.

        Ketua Perhubungan ISMA negeri Kedah., Ustaz Haji Abdul Fisol bin Mohd Isa turut hadir memberikan ceramah.

        Berikut adalah gambar sekitar majlis;




        - Muhamad Hafizzudin Mohd Daud/KedahNews.com 


        Read More
        Newer Posts Older Posts Home