"Wahai Makhluk Yang Bernama Khalid Samad..."

"Wahai makhluk yang bernama Khalid Samad. Pesta arak dan pesta seks adalah perkara yang sama. Tiada agama yang suka orangnya mabuk dan melacur. "Sungguh memalukan ada MP seperti ini. Sangat memalukan orang Islam, khususnya di Shah Alam, Selangor," kata admin laman sosial tersebut.

Mesir "Black List" Malaysia Masuk Gaza, Harap Kerajaan Bincang Segera

Pengerusi Yayasan Nassar, sebuah badan kebajikan, Nasaruddin Mat Isa berkata, perbincangan itu perlu untuk membenarkan semula Malaysia memasuki Gaza menerusi Rafah di Mesir untuk menghulurkan bantuan kemanusiaan kepada rakyat Palestin.

"Terlajak Tweet": Latheefa Koya Padam Bukti Nak Bunuh Bung Mokhtar?

Mungkin terasa "panas" dengan cadangan Bung Mokhtar, Latheefa "terlajak tweet" dengan menggesa agar Ahli Parlimen Kinabatangan itu dihapuskan sebagai reaksi "berani" terhadap kenyataan di Parlimen itu. Kenyataan itu mencetus kontroversi apabila Bung Mokhtar menganggapnya sebagai satu ugutan bunuh terhadapnya dan meminta penjelasan dari peguam PKR tersebut. Tweet dari Latheefa tersebut kemudiannya sempat di "printscreen" oleh seorang pengguna laman sosial sebelum dipadam oleh peguam itu dan dikirimkan kepada Bung Mokhtar yang memohon penjelasan.

Rahsia Di Sebalik Demam Ubay Bin Kaab...

"Ya Allah, aku meminta demam selalu berada di tubuh Ubay bin Kaab hingga ia berjumpa dengan-Mu. Namun begitu, janganlah engkau biarkan penyakit itu menghalanginya untuk melakukan solat, puasa, haji, umrah dan jihad di jalan-Mu."

Mahfuz Pertikai Keputusan Mahkamah Rayuan?

Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar disifatkan seolah-olah mempertikai keputusan mahkamah mengenai kes Liwat II yang membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukhari Azlan.

Erma Fatima Bukti Bahagia Sambut Aidiladha Bersama Madunya...

Terbaru, pengarah filem itu membuktikan desas-desus yang cuba menggoncang rumahtangganya itu dengan memuat naik beberapa keping gambar dia dan madunya, Aida, mesra bersama menyambut Aidiladha. Rata-rata peminatnya yang menatap gambar-gambar tersebut turut mengucap syukur atas kebahagian Erma, suami dan madunya itu sambil mendoakan agar keluarga bahagia itu terus dirahmati Allah SWT hingga ke syurga.

Thursday, 23 October 2014

Mariah Carey Hormat, Pilih Tidak Seksi Di Malaysia...

Konsert Mariah Carey di Stadium Merdeka, semalam.
Walaupun hujan renyai, namun situasi tersebut tidak langsung menghilangkan keghairahan 12,000 peminat yang hadir untuk menyaksikan konsert Mariah Carey, The Elusive Chanteuse Show Tour in Malaysia 2014, semalam.

Sepuluh tahun berlalu, konsert kedua ini menyaksikan Mariah sekali lagi memilih ‘venue’ Malaysia untuk mengadakan jelajahnya di Asia Tenggara.

Memulakan persembahan pada pukul 9.15 malam, Mariah tampil dengan beberapa persalinan di sepanjang konsert dan kebanyakkan pakaian yang disarungkan beliau tidak terlalu terdedah.

Yelah, semua tahu imej seksi yang dibawa figura ini namun untuk konsert di Malaysia, Mariah harus mengikut peraturan yang digariskan pihak berkuasa dan dia nampaknya akur.

IMG_0740

Sekadar informasi, awal Oktober lalu, Mariah mendapat kritikan ramai pihak ketika mengadakan konsert di Tokyo, Jepun akibat dari kemampuan suara yang tidak setara dahulu.

Mana tidaknya, ramai peminat hadir bagi menyaksikan secara ‘live’  vokalnya yang mampu mencecah lime octav, namun hampa dengan persembahan yang diberi.

Mungkin mengambil jalan selamat, pada konsert kali ini, beliau menyanyikan beberapa lagu secara ‘lip-sync’! Walaupun begitu, peminat langsung tidak terkesan, mungkin terpukau dapat menyaksikan Mariah secara ‘live’.

Laporan juga mengatakan, ketika sedang menghiburkan audiens, berlaku satu kebakaran kecil di bahagian langsir.

Insiden terjadi ketika percikan bunga api di atas pentas dan ia dipercayai menjadi punca api menyambar bahagian bawah langsir.

IMG_1103

“Oh, ada kebakaran di situ rupanya. Ini bererti konsert saya pada malam ini bukan sahaja diterangi dengan cahaya gemerlapan, hujan tapi juga kebakaran kecil. Tak mengapa, apa pun yang berlaku persembahan harus diteruskan juga,” katanya yang dipetik dari portal Malaysian Digest.

Di sepanjang konsert tersebut, Mariah Carey diiringi oleh 4 orang pemuzik, 4 penyanyi latar dan 6 orang penari iringan.

Hero, We Belong Together, Emotion, Cry, My All, Honey dan I’ll Be There antara barisan lagu yang didendangkan diva tersebut dalam durasi persembahan sepanjang lebih 2 jam.

Melalui laman Twitter peribadinya, Mariah sempat mengucapkan terima kasih buat peminat di Malaysia yang hadir ke konsertnya.

Untitled.jpg1.jpg1
Pada 28 Oktober ini, Mariah akan meneruskan konsert jelajahnya di Filipina pula.

Sumber: Mynewshub.cc

Read More

Video 18SG: Prank Gila!

Anda pasti akan melarikan diri apabila terlihat seseorang sedang membunuh menggunakan mesin gergaji pokok seperti dalam filem bercorak pembunuhan Hollywood.

Namun itulah gurauan melampau yang dibuat oleh pakar ‘prank’ terkenal Vitaly Zdorovetskiy. Ditambah dengan kesan khas, memang prank dilakukan kali ini nampak begitu realiti.

Dilakukan di sebuah kawasan letak kereta dengan pelakon memakai apron dan seluar berlumuran darah serta topeng muka mirip watak ‘Leatherface’ dalam filem Texas Chainsaw Massacre; ia telah berjaya menyentak jantung ramai orang.

Dalam babak ngeri yang sengaja dirancang, Zdorovetskiy kononya sedang mengerat badan seorang lelaki sebelum lelaki itu melarikan diri dengan badannya sudah separuh dipotong.



Watak mangsa dilakonkan oleh Nick Santonastasso, seorang pelakon yang mengalami keadaan Hanhart Syndrome, iaitu satu keunikan genetik yang memungkinkan seseorang individu tiada anggota badan di bahagian bawah pinggang.

Kebanyakan mangsa prank yang terkejut besar melihat Santonastasso dirakam bergerak perlahan-lahan sebelum menjerit ketakutan dan melarikan diri.

Zdorvetskiy kemudiannya akan mengejar menggunakan mesin gergaji elektrik.

Video ini  dimuatnaik ke laman YouTube minggu lepas dan sudah pun ditonton sebanyak dua juta kali. -Mynewshub.my

Read More

Jambu + Zizan (3 Syarat) = Virus

Pelawak Zizan Razak meletakkan beberapa syarat sebelum bersetuju bergabung dengan dua pelawak daripada kumpulan Jambu bagi membentuk sebuah kumpulan baru iaitu Virus untuk menyertai Maharaja Lawak Mega 2014 (MLM) akan datang.

Salah seorang anggota Jambu, Tauke atau nama sebenarnya Zamatul Amri berkata, syarat-syarat adalah nama kumpulan baharu mestilah dilihat komersial selain saling bekerjasama dalam menyumbang idea dan membuat susunan strategi.

"Sebenarnya sudah lama saya dan Yus merancang untuk mengambil Zizan menyertai kami. Lagipun dia sudah lama tidak terlibat dengan MLM.

"Dua bulan juga nak menunggu jawapan Zizan dan dia telah menetapkan tiga syarat di mana kami rasa ia bukanlah satu masalah besar. Cuma, apabila sudah bertiga, persefahaman itu sangat penting," katanya.

Tambah Tauke, pada mulanya, mereka ingin meletakkan nama JambuZ kerana gabungan nama Jambu dan Zizan tetapi selepas dikaji semula, nama Virus menjadi pilihan kerana mereka ingin dilihat sebuah kumpulan yang tidak membawakan lawak slapstik.

Dalam pada itu, menerusi nama Virus juga, mereka akan menyampaikan persembahan yang berbeza dengan idea yang lebih segar.

"Saya percaya ramai yang tidak yakin dengan gabungan Jambu dan Zizan. Tetapi sebenarnya keserasian kami sudah lama wujud.

"Dan saya mengakui pengambil Zizan juga kerana kami ingin menggabungkan  peminat-peminat Zizan dengan peminat kami," tuturnya.

Program itu akan bersiaran secara langsung bermula 14 November depan, pada setiap Jumaat di saluran Astro Warna (132) dan Mustika HD (134).

Read More

"Polis Tak Takut" - Khalid Abu Bakar

Polis tidak takut dan gentar untuk melakukan serbuan atau mengambil sebarang tindakan di kawasan Kuala Sepetang, Perak yang didakwa menjadi lokasi jenayah dan aktiviti mafia.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, pihak polis akan sentiasa memantau dan menyerbu mana-mana sahaja kawasan yang disyaki menjalankan aktiviti jenayah.

"Saya rasa polis belum sampai ke tahap itu (takut).

"Belum ada tempat di mana-mana juga di negara kita yang polis takut untuk berhadapan dengan keadaan yang mengancam ketenteraman awam," katanya kepada pemberita selepas melancarkan 30 ekor kuda yang baharu dibeli oleh Unit Simpanan Persekutuan (FRU) di sini, Khamis.

Menurut Khalid, kegiatan jenayah di Kuala Sepetang memang wujud tetapi tidak sampai ke tahap dikuasai oleh kumpulan mafia.

"Kita tak nafikan berlaku jenayah di Kuala Sepetang tapi bukan sampai wujud mafia dan sebagainya" katanya.

Beliau menambah, walaupun Kuala Sepetang pernah menjadi sebuah pusat penyeludupan pada masa dahulu tetapi sekarang kawasan tersebut lebih dikenali dan berpotensi sebagai pusat pelancongan.

"Saya percaya masih berlaku penyeludupan ini tapi tak seperti apa yang digambarkan...begitu teruk keadaannya.

"Kuala Sepetang sekarang adalah pusat pelancongan saya rasa eloklah kita majukan kawasan itu sebagai kawasan peranginan untuk tarik pelancong," katanya.

Sebuah akhbar berbahasa Melayu baru-baru ini menerbitkan artikel mengenai kegiatan mafia yang dikatakan berleluasa di kawasan itu melibatkan pekan Kuala Sepetang, Bagan Panchor dan Pulau Kuala Sangga.

Laporan tersebut mendakwa pelbagai aktiviti jenayah berlaku di sana, termasuk penyeludupan, pengedaran dadah, perjudian, pencerobohan tanah kerajaan dan pencerobohan pendatang tanpa izin yang dikendalikan oleh sindiket berpengaruh.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, terdapat ahli politik dipercayai dibiayai dengan hasil pendapatan daripada pusat perjudian haram di tiga kawasan tersebut.

Katanya, meskipun tidak terlibat secara langsung tetapi ada ahli politik yang dikesan dibiayai dengan hasil pusat perjudian haram tersebut. -mStar

Read More

Istimewanya Wanita Di Pandangan Islam!

Buat golongan feminis dan individu berfikiran liberal yang cuba membela hak-hak wanita kerana kononnya tidak diamalkan dalam ajaran Islam, mereka harus baca ini!

Rmai yang masih belum sedar, Islam bukanlah satu agama yang menindas kaum hawa, malah mengangkat darjat golongan tersebut setinggi-tingginya.

Namun mungkin kerana kecetekan ilmu, sementelah disogok oleh anasir jahat dengan propaganda negatif mengakibatkan persepsi sesetengah wanita telah lari dari akidah sebenar seorang Islam.

Antara yang sering kita dengar, golongan hawa mempertikaikan tentang aurat yang perlu ditutup, kewajipan mereka untuk mendahului suami, dan banyak lagi.

Jadi, sebelum ada yang terus-terusan menghentam hukum-hakam Islam, Istighfar sebentar dan baca penjelasan di bawah.

93786_neelofaberhijab

Islam mewajibkan golongan wanita untuk menutup aurat lebih dari lelaki kerana aurat wanita diibaratkan seperti permata yang sangat bernilai dan patut disembunyikan untuk tatapan semua.

Analoginya mudah, gula-gula yang berbalut sudah tentulah bersih dari sebarang kekotoran, manakala gula-gula yang tidak berbalut sudah tentulah dihurung semut dan terdedah dengan pencemaran. Mana satu yang akan menjadi pilihan?

Kedua, ramai yang mempertikaikan musabab isteri perlu taat kepada suami dan menurut perintah si suami. Sedarkah mereka, tanggungjawab lelaki itu lebih besar kerana taatnya kepada ibu adalah 3 kali lebih dari bapanya.

cium-tangan

Buat wanita yang sudah berkahwin, tanggungjawab terhadap kedua orang tuanya telah gugur. Malah si suami juga akan berkongsi dosa si isteri andai dia gagal mendidik isterinya mengikut ajaran Islam!

Ada juga yang mempertikaikan hukum alam kenapa wanita perlu melahirkan anak dan bukan lelaki sedangkan lelaki dikurniakan kekuatan melebihi wanita.

Ya, memang betul, tetapi perlu diketahui, andai seorang wanita meninggal dunia ketika melahirkan anak, di sisi Allah SWT dia telah mati syahid dan dijanjikan ganjaran syurga.

Malah setiap kali melahirkan anak, sekalian makhluk termasuk malaikat mendoakan mereka!

Sedarkah wahai para wanita, di akhirat nanti, para lelaki perlu bertanggungjawab ke atas 4 individu lain selain dari dirinya, iaitu ketaatan kepada ibunya dan tanggungjawab terhadap isteri, adik perempuan dan anak perempuan.

Untuk wanita pula, mereka akan dibantu oleh empat lelaki terbabit; bapa, suami, adik lelaki dan anak lelaki. Beruntung bukan?

Untuk golongan Adam, mereka juga dituntut untuk jihad fisabilillah iaitu berjihad di jalan Allah, namun tidak bagi wanita.

Hanya dengan taat pada perintah suami dan menjalankan kewajipannya sebagai seorang Islam, pahala yang dikurniakan ke atas mereka setara dengan jihad fisabilillah tanpa perlu mengusung senjata.

Maka nampakkah golongan wanita, Islam tidak pernah sesekali mengurangkan hak ke atas mereka. Islam itu indah dan tidak sesekali berlaku tidak adil ke atas umatnya.

Buat golongan feminis, tidak salah untuk menuntut sesetengah hak ke atas wanita, namun sedarlah bawa hukum Allah itu tidak harus dilanggar dan dipertikaikan.

Semoga masing-masing istiqamah selepas ini. -Mynewshub.cc

Read More

Cerita Maahad Tahfiz Al-Quran Di Derga...

BERCITA-cita mahu melahirkan ramai hufaz dalam kalangan generasi muda menyebabkan seorang bekas juruteknik Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) sanggup mewakafkan tanahnya sebagai Maahad Tahfiz Al-Quran Derga, dekat sini.

Yahya Saad, 65, juga meninggalkan kerjayanya itu semata-mata mahu melahirkan ramai hufaz al-Quran supaya generasi itu menjadi pembimbing agama kepada masyarakat pada masa akan datang.

Menurutnya, pusat pengajian al-Quran itu didirikan pada 1990 dengan bermodalkan RM300 bagi menambak tanah pada peringkat awal.

"Pada masa itu, hanya 13 pelajar saja yang mampu belajar di sekolah itu termasuklah bekas Adun Bukit Lada, Allahyarham Ahmad Izzat Shauki," katanya.

Yahya berkata, pada masa itu banyak kelengkapan tidak dapat dipenuhi kerana masalah kewangan yang dihadapi.

"Saya terpaksa memohon pelbagai bantuan supaya maahad itu dapat diteruskan bagi menampung kemasukan pelajar setiap tahun.

"Pada awal pembinaannya saya menghadapi banyak masalah kerana orang ramai lebih suka mengambil sikap melihat dan menunggu perkembangan sekolah itu terlebih dahulu. Dengan izin ALLAH SWT, pelbagai sumbangan diterima bagi membiayai pembangunan maahad sehingga saya sendiri tidak tahu siapa pendermanya itu," katanya.

Katanya, adalah sangat sukar untuk memantau pelajar di situ apatah lagi ada dalam kalangan ibu bapa menghantar anak mereka dengan pelbagai masalah supaya dapat mendidik anak mereka menjadi anak soleh.

"Bagaimanapun itu adalah amanah daripada ibu bapa dan kami terpaksa memasukkan pendidikan akhlak dan al-Quran sebagai benteng kehidupan mereka.

“Pernah saya sendiri terpaksa berjaga malam dan meninjau ke beberapa kafe siber berdekatan bagi memantau pelajar supaya mereka tidak terpengaruh dengan gejala sosial,” katanya.

Malah katanya, masalah pembayaran yuran juga turut dihadapi di maahad itu kerana ada dalam kalangan pelajar yang terpaksa menunda bayaran dan ini menyebabkan beberapa kali bayaran elektrik hampir dipotong.

"Kini selepas 25 tahun beroperasi, maahad itu menjadi mercu tanda bagi penghafaz al–Quran kerana telah melahirkan ramai penghafaz hingga berjaya mengharumkan nama negara di seluruh dunia.

"Kejayaan itu menyebabkan semakin ramai pelajar dari Thailand, Singapura, Kemboja dan Vietnam turut datang mendalami al–Quran di situ. Inilah saja sumbangan yang saya dapat bantu bagi melahirkan generasi al-Quran dan diharap pengorbanan ini akan dapat diteruskan sehingga lebih ramai lagi masyarakat meletakkan penghafaz al-Quran setanding dengan golongan profesional lain," katanya.

Profil

Nama: Yahya Saad
Tarikh lahir: 20 Jun 1949
Nama isteri: Faridah Jaafar
Anak: Enam orang
Asal: Alor Setar

Sumber: Sinar Harian

Read More

Tergamak Separuh Bogel Depan Anak Gadis Sendiri? Sila Jawab Depan Hakim!

AYER KEROH - Seorang buruh binaan didakwa di Mahkamah Majistret Ayer Keoh di sini, semalam atas pertuduhan berpakaian separuh bogel di hadapan anak perempuannya.

Tertuduh, Johari Hasan, 56, bagaimanapun mengaku tidak bersalah di hadapan Majsitret Norinda Maludin selepas mengangguk faham pertuduhan dibacakan jurubahasa.

Berdasarkan pertuduhan, Johari didakwa sengaja melanggar kesopanan seorang perempuan berusia 17 tahun dengan berpakaian separuh bogel iaitu hanya berbaju T sahaja.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu di sebuah rumah di Kilometer (KM) 12, Kampung Bukit Pegoh kira-kira jam 10.50 malam pada 11 Oktober 2014. -Sinar Harian

Read More

Nasib Masyarakat India Sambut Deepavali Di Negeri Guan Eng?

GELUGOR - Seorang warga emas terpaksa memakai topi keledar dan baju hujan di dalam rumah berikutan rumah yang didudukinya sejak lahir bocor setiap kali hujan.

A Subramaniam, 68, berkata, dia bukan sengaja membiarkan rumahnya itu bocor tetapi dia tidak mampu untuk menampung kos membaiki rumah tersebut.

"Saya hanya bergantung hidup hasil dari wang membaiki barangan elektrik seperti televisyen dan mesin basuh.

"Itupun dah banyak barang yang saya tak dapat baiki kerana barangan elektrik sekarang tak sama seperti yang lama selain tangan dah tak kuat nak angkat mesin basuh," katanya.

Menurutnya, dia hanya memperoleh upah membaiki barangan elektrik serendah RM50 sahaja.

"Saya bersyukur walaupun sikit, tapi mampu untuk tampung saya yang sebatang kara.

"Saya hanya mampu berdoa supaya diberi kesihatan yang baik. Saya juga gembira jika menerima sumbangan untuk meneruskan kehidupan," katanya.


Sambutan Deepavali tidak bermakna

Subramaniam berkata, dia mengakui sambutan Deepavali tidak lagi bermakna sejak dia tinggal bersendirian lebih dari 40 tahun.

"Saya juga dah lupa bagaimana nak sambut perayaan bersama keluarga.

"Saya tak nak ajar diri saya terlalu gembira kerana bimbang keesokan harinya saya masih lagi mahu begitu sedangkan saya tak mampu," katanya.

Tinjuan Sinar Harian mendapati bahagian dapur rumah Subramaniam juga tidak terurus sementara bahagian depannya hanya dipenuhi dengan puluhan televisyen yang sudah buruk.

Terima bantuan PKSK

Kesusahan hidup yang dihadapi Subramaniam walau bagaimanapun mendapat perhatian ahli kumpulan Pertubuhan Kebajikan dan Sosial Komuniti (PKSK) Negeri Pulau Pinang yang hadir menghulurkan sumbangan sempena perayaan Deepavali.

Pengerusinya, Zainal Hassan berkata, mereka turut membawa Subramaniam membeli pakaian baharu.

“Kami mahu semangat perpaduan di antara kaum wujud lebih-lebih lagi dengan kerjasama belia.

“Lagipun warga emas ini tidak mempunyai sesiapa dan di hari perayaan ini kita sama-sama menggembirakannya walaupun tinggal sebatang kara,” katanya.

Dalam masa sama, PKSK turut merancang mengadakan gotong-royong bagi membersihkan kawasan rumah Subramaniam.

Sesiapa yang mahu menghulurkan sumbangan kepada Subramaniam boleh menghubungi Zainal di talian 0175576461. -Sinar Harian

Read More

Eksklusif: "Suhaizan Memalukan, Mengaibkan Pemuda PAS" - El-Haraki

Sebuah laman Facebook pro-ulama PAS, El-Haraki, mendedahkan bukti yang menunjukkan Ketua Pemuda PAS, Suhaizan Kaiat lebih mengutamakan pemimpin PKR berbanding Presidennya sendiri, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Dalam status di laman Facebook tersebut, Suhaizan disifatkan sebagai memalukan Pemuda PAS ekoran kenyataannya yang berikrar akan bersama Pakatan Rakyat untuk berhimpun pada 28 Oktober ini bagi program solidariti bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kata El-Haraki, Suhaizan sebagai Ketua Pemuda PAS tidak mengendahkan Abdul Hadi, namun lebih mengutamakan kes Anwar di mahkamah membuktikan "wala" (taat setia) Suhaizan kepada Ketua Umum PKR itu berbanding Presiden PAS.

"Ayah sendiri tidak dibela. Ayah sendiri tidak dipertahankan. Ayah sendiri tidak diendahkan.
"Wahai insan yang bernama Suhaizan Kayat, sungguh kamu ini mengaibkan & memalukan pemuda PAS !

"Wahai pemuda PAS sekalian, inilah bukti taatnya Suhaizan Kayat kepada PKR, wala'nya Suhaizan Kayat kepada PKR. Dibiarkan ayahnya bersendirian melalui liku perjuangan yang sangat getir," tulis admin El-Haraki, mengecam Ketua Pemuda PAS itu.

Suhaizan dalam satu laporan mengumumkan bahawa Pemuda PAS akan turut serta dalam satu himpunan, "Rakyat Hakim Negara", sebuah program jelajah yang diadakan bagi "menyelamatkan" Anwar dari dihumban masuk ke penjara.

Mahkamah Rayuan pada Mac lalu menjatuhkan hukuman penjara lima tahun terhadap Anwar selepas didapati bersalah atas pertuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan kira-kira enam tahun lepas.

Kecaman El-Haraki itu turut mendapat sokongan ramai yang menganggap Suhaizan mengaibkan sayap parti Islam itu dan mendesak supaya dia dilucutkan dari jawatan Ketua Pemuda PAS.

"Presiden PAS kena dakwa kat mahkamah KT oleh org PKR tidak dihiraunya, yg dia cakna adalah Presiden PKR. Betul2 memalukan, lucutkan saja jawatan ketua pemuda PAS drpnya," komen Khairul Marhaini Anang di laman Facebook yang sama. -KedahNews.com

Read More

Wanita Kelantan Tetak Zakar Hantu Raya Yang Cuba Merogolnya?

Kecoh di laman sosial Facebook, apabila satu gambar petikan skrin laman sosial berkenaan memaparkan cerita berkaitan seorang wanita di Tumpat, Kelantan yang berjaya menewaskan saka hantu raya yang ingin merogolnya.

Dalam petikan skrin berkenaan, wanita itu yang bernama Hani (bukan nama sebenar), 32, berjaya menewaskan saka tersebut dan menetak kemaluan makhluk syaitan itu.

 Gambar yang dipaparkan menunjukkan Hani menunjukkan gambar zakar saka itu yang menyerupai seperti sebiji anak lesung batu yang biasa digunakan untuk menumbuk sambal belacan.

Rata-rata di Facebook, banyak pihak memberi reaksi lucu kepada pengalaman wanita itu dan berkata lesung yang disangkakan alat untuk memasak rupa-rupanya zakar sejenis hantu.

Tidak diketahui secara jelas, kebenaran kisah ini tetapi gambar dan petikan skrin itu kini sudah mula menjadi viral di internet.

“Berlaku di Tumpat, seorang wanita bernama Hani (nama samaran) merupakan janda berusia 32 tahun melalui detik-detik cemas apabila terpaksa bergelut dengan hantu raya saka keluarganya yang ingin merogolnya.

ZakarHantuRaya

“Pergelutan berlaku hampir dua jam dan akhirnya wanita tersebut berjata menetak kemaluan makhluk tersebut,” menurut petika berkenaan.

Dengan manusia menjadi semakin sukar difahami, Facebook yang pada asalnya menyeronokkan kini menjadi lokasi lambakan status dunia gila sebegini yang turut menjadi kegemaran segelintir orang. -Mynewshub.cc

Read More

I Want To Touch A Dog: Penjelasan MAIS, Penganjur "Hilang Diri"

Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) memaklumkan bahawa pihak mereka telah diberikan maklumat salah oleh penganjur program I Want To Touch A Dog.

Pengerusinya Datuk Mohamad Adzib Mohd Ali berkata, pada mulanya MAIS dikemukakan dengan satu kertas cadangan untuk satu program yang  kononnya akan memberi fokus kepada kedudukan anjing dan hukumnya dalam Islam.

“Kertas cadangan itu mengatakan program akan menunjukkan cara untuk menyucikan diri jika secara tak sengaja atau sengaja menyentuh anjing.

“Antara objektif yang disenaraikan adalah menyebarkan maklumat berkaitan anjing kepada umat Islam, cara menyucikannya, hukum-hukum menyentuh anjing jika terpaksa menyelamatkan mereka dan juga hukum anjing sebagai haiwan peliharaan.

“Selepas membuat pertimbangan dan berbincang dengan Mufti Selangor, kami berdua setuju membenarkan program itu diadakan,” katanya memetik laporan portal NST.


Mohamad Adzib berkata, MAIS ada menambah beberapa panduan di dalam surat kebenaran untuk program itu yang bertarikh 9 Oktober, antaranya memaklumkan bahawa peserta dilarang menyentuh anjing dalam program berkenaan.

“Haram hukumnya menyentuh anjing apabila ia dalam keadaan basah dan kita juga dalam keadaan basah kerana anjing adalah najis mughalazzah,” katanya.

Bagaimanapun, beliau berkata apa yang berlaku pada program tersebut iaitu peserta memeluk, menyentuh dan membelai anjing tanpa sebarang sebab tertentu seperti yang disenaraikan, dilihat bertentangan dengan hukum syarak.

“Objektif asalnya tidak pun mengatakan ada perlakuan sedemikian. MAIS kecewa dengan apa yang berlaku pada program itu,” katanya.

Sementara itu, laman Facebook I Want To Touch A Dog (IWTTAD) dilaporkan telah ditutup oleh pemiliknya sejak beberapa hari lepas ekoran kontroversi yang diterima.

FBAnjingDitutup 

Pemilik laman itu yang juga penganjurnya, Syed Azmi Alhabshi juga dilaporkan telah menghilangkan diri.

Cubaan Mynewshub menghubungi Syed Azmi untuk sekurang-kurangnya mendapatkan penjelasan dan jawapan berkenaan kritikan dan yang terbaru, ancaman bunuh serta tuduhan bahawa dia sebenarnya penganut Kristian juga gagal.

IWTTAD diadakan di kawasan terbuka di Central Park, One Utama di Petaling Jaya, Ahad lalu melibatkan program di mana orang ramai dibenarkan menyentuh anjing sebelum diajar cara sertu.

Daripada gambar-gambar yang dikongsikan, orang ramai yang beragama Islam bukan sahaja memegang anjing malahan memeluk dan membelai binatang yang dikategorikan sebagai najis dalam agama Islam menurut mazhab Imam Shafie.

Akibatnya, program ini mendapat kecaman dan kritikan hebat daripada tokoh agama yang mempersoalkan tujuan program sedangkan ia sama sekali bertentangan dengan tatasusila masyarakat Melayu yang beragama Islam. -Mynewshub.my

Read More

Isu Peluk Anjing: Dah Lama Dah Berlaku, Baru Sekarang Kecoh?

SEJAK kebelakangan ini, topik memegang anjing menjadi perdebatan utama di Malaysia.

Semuanya gara-gara penganjuran program I Want To Touch A Dog yang diadakan Ahad lepas di sebuah taman rekreasi di Bandar Utama.

Program terbabit mencetuskan perdebatan hangat di kalangan umat Islam di mana ada yang menyifatkan aktiviti seumpama ini sengaja diada-adakan bagi membangkitkan kemarahan orang Islam di Malaysia.

Hakikatnya, isu memegang anjing serta menjadikan anjing sebagai haiwan peliharaan di kalangan selebriti tempatan sudah ditimbulkan sejak dahulu lagi malah sebilangan artis teruk dikecam peminat gara-gara membela serta memegang anjing yang tergolong sebagai najis berat atau mughallazah.

Antara artis yang pernah menimbulkan kontroversi bergambar dengan anjing ialah Nanu Baharuddin, Sharifah Sofia, Din ahli kumpulan Estranged, Adira Suhaimi dan Baby Erin daripada kumpulan Res2.

dog6
dog5
dog4
dog2
dog3
dog1
dog

Bagaimana pun, gambar di atas adalah kontroversi lama malah beberapa artis terlibat seperti Adira dan Sharifah Sofea pada hari ini sudah pun berhijrah menjadi muslimah yang lebih baik apabila memilih untuk berhijab, alhamdulillah.

Sememangnya, Islam tidak melarang penganutnya menyentuh anjing jika bersebab tetapi jikalau niat sekadar untuk suka-suka apatah lagi menjadikan anjing haiwan peliharaan, maka hukumnya jelas dilarang.

Seelok-eloknya jika hendak melakukan perkara yang diragui daripada segi hukum agama, apa kata bertanya dahulu pada mereka yang lebih arif dan pakar mengenainya jadi tidaklah akidah serta pegangan agama kita terpesong.

Tujuan entri ini ditulis bukanlah untuk menuding kesalahan terhadap mana-mana pihak tetapi sekadar renungan untuk kita sama-sama renung dan fikir-fikirkan. -Mynewshub.my

Read More

Hamba Seks Tak Tahan Diperkosa ISIS Rayu Rumah Pelacuran Dibom

Seorang wanita Yazidi (salah satu etnik Kurdis) didakwa hamba seks militan ISIS merayu agar rumah pelacuran tempat dia disimpan dibom, lapor portal berita Daily Mail.

Wanita tersebut dikatakan memberitahu, dia telah dirogol 30 kali oleh ramai tentera hanya dalam masa beberapa jam.

Difahamkan, wanita yang dirahsiakan identitinya dan ditempatkan di sebuah kediaman yang terletak di barat Iraq itu ditangkap oleh militan ISIS ketika tragedi pembunuhan beramai-ramai di Sinjar, awal Ogos lalu.

Ketika tragedi tersebut terdapat wanita telah diculik, setengahnya dijual manakala sebahagian lagi dikatakan menjadi hamba seks ISIS.

Menurut kumpulan aktivis Kurdis yang mengecam perjuangan ISIS, wanita tersebut sempat menghubungi anggota mereka menggunakan telefon lalu memohon supaya rumah pelacurannya dibom supaya deritanya dan wanita tahanan di sana segera berakhir.

Antara pengakuannya adalah tidak tahan diperkosa hampir sepanjang masa hingga tidak sempat ke tandas dan mengaku akan tetap membunuh diri meski pun jika diselamatkan.

Kisah wanita ini tersebar selepas ia diceritakan seorang aktivis Kurdis kepada BBC dalam satu temu bual berkaitan demonstrasi diadakan kumpulan mereka di London.

Seorang lelaki dikenali sebagai Karam menyokong cerita ini dengan mendakwa, kawannya adalah individu yang menjawab panggilan wanita Yazidi tersebut.

Menggambarkan wanita malang tersebut bercakap di telefon sambil menangis tersedu-sedu, antara bicaranya adalah: “Jika anda tahu di mana saya berada tolonglah letupkan.. tak ada kehidupan lagi selepas ini. Apa pun saya tetap mahu tamatkan nyawa ini – yang lain ada yang sudah bunuh diri pagi tadi.

“Saya telah diperkosa 30 kali sejak pagi. Saya tak dapat pergi ke tandas sekali pun. Tolonglah bom tempat ini.”

Sekumpulan aktivis Kurdis termasuk Karam melakukan demonstrasi di tengah Kota London untuk memperjuangkan nasib wanita di Timur Tengah yang didakwa ditindas oleh pemerintah Islam di sana.

Antara cara demonstrasi dijalankan termasuk melakonkan bagaimana wanita-wanita berhijab dirantai satu sama lain sementara lelaki berserban menggunakan pembesar suara untuk melelong mereka bagi mendapat bidaan tertinggi.


Dakwa kumpulan aktivis ini, mereka menggunakan maklumat disalur oleh sumber dalaman untuk menggambarkan kekejaman yang dilalui oleh wanita sana.

Adakah dakwaan ini benar seratus peratus atau telah ditokok tambah sebagai agenda terancang untuk menghalalkan pengeboman Barat ke atas bumi Arab?

Sama-sama kita fikirkan…

Read More

"Tun M Pun, Cukup-Cukuplah Serang Najib..." - Dr Maszlee

Malaysia perlu mengambil peluang sebaiknya selepas berjaya memperoleh kerusi tidak tetap Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UNSC) untuk mengembalikan kelantangan semasa zaman pemerintahan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Penganalisis Politik Tempatan dan Antarabangsa, Dr Maszlee Malik berkata, Mahathir perlu memainkan peranannya membantu negara dalam menyatakan pendirian terhadap Kumpulan Negara Islam (IS) yang menjadi kebimbangan dunia.

“Sekarang ini kita sudah mendapat kerusi di UNSC, silalah kembalikan kelantangan seperti zaman Mahathir.

“Beliau boleh mainkan peranan di peringkat antarabangsa. Menjadi suara kami.. menjadi suara umat Islam untuk menentang ketidakadilan,” katanya pada Wacana Sinar Harian ke-32 bertajuk ‘Kumpulan Islamic State (IS): Jihadis atau Militan?, di sini, semalam.

Dalam nada berseloroh, Maszlee berkata:

“Tun Mahathir pun, cukup-cukuplah serang Datuk Seri Najib. Tinggalkan kepada PR untuk buat kerja itu.”

Sementara itu, ketika diminta mengulas lanjut mengenai hujahnya itu, Maszlee berkata, kerusi UNSC merupakan peluang besar yang boleh dimanfaatkan negara sebagai wakil kepada seluruh manusia yang tertindas di seluruh dunia.

“Ini (UNSC) satu peluang besar buat Malaysia bukan hanya menjadi wakil negara tapi juga menjadi wakil kepada manusia yang tertindas di seluruh dunia serta menjadi suara kepada golongan yang ditindas berhadapan dengan kuasa-kuasa zalim.

“Juga menjadi suara kepada Islam kerana sedikit sebanyak kalau Malaysia memainkan peranan yang aktif seperti Turki, ia akan beri harapan kepada anak-anak muda bahawa kita konsisten dalam memperjuangkan nasib orang-orang yang tertindas terutama umat Islam,” katanya.

Mengulas soal kedudukan bekas Perdana Menteri itu, Maszlee menambah, Mahathir memiliki keistimewaan tersendiri serta dipandang tinggi oleh pemimpin dunia.

“Sebenarnya keistimewaan Mahathir ialah kelantangannya. Di peringkat antarabangsa suara beliau memang relevan dan beliau dilihat tinggi oleh negara-negara luar.

“Kita berharap supaya hari ini sama ada Datuk Seri Najib (Perdana Menteri) atau Menteri Luar (Datuk Seri Anifah Aman), gunakan peluang atau kedudukan dalam UNSC untuk mengembalikan kelantangan pendirian Mahathir,” katanya.

Menurutnya, pendirian itu meliputi segala keganasan yang berlaku di dunia terutama melibatkan negara Islam seperti di Syria.

“Isu Syria tak jelas apa pendirian kita. Sokong ke tak sokong Bashar (Presiden Syria, Bashar Al-Assad) yang bunuh rakyatnya? Kenapa kita tak kecam?

“Malah kita undang wakil Bashar untuk berucap pula. Mungkin ada yang akan kata ini bunyi pembangkang. Tidak.

“Ada (juga) pemimpin pembangkang yang duduk jumpa Bashar sekali. Ini apa cerita?” soalnya. – Sinar Harian

Read More

Galacticos Malukan Liverpool Di Tempat Sendiri

LIVERPOOL – Cristiano Ronaldo terus menyuntik inspirasi Real Madrid sekali gus mendekati rekod penjaring terbanyak Liga Juara-Juara Eropah apabila penyandang juara itu mudah menundukkan Liverpool, 3-0 di Anfield, awal pagi tadi.

Ronaldo menggegarkan jaring tuan rumah untuk gol pembukaan Real pada minit ke-23, sekali gus merapati rekod penjaring terbanyak Raul iaitu 71 gol.

Penyerang Portugal itu kini sudah meledak 20 gol untuk musim ini dan ketika Liverpool mencari semula rentak, giliran penyerang Perancis, Karim Benzema pula meledak dengan dua gol pada minit ke-30 dan m-41.

Kemenangan Real itu menyaksikan juara 10 kali itu kini selesa menduduki tangga teratas Kumpulan B dengan mengutip mata maksimum selepas tiga perlawanan.

Liverpool yang akan bertandang ke Bernabeu pada 4 November ini hampir menyaksikan harapan agak pudar untuk melangkah ke pusingan 16 pasukan kalah mati.

“Ia amat istimewa, ia gol pertama saya di Anfield dan saya amat gembira,” kata Ronaldo.

“Kami mengetahui Anfield adalah gelanggang yang sukar tapi kami bermain cukup hebat dalam 45 minit pertama permainan serta pulang dengan kemenangan,” katanya.

“Saya tidak perlu bimbang mengenai rekod jaringan dalam Liga Juara-Juara Eropah. Saya tahu saya boleh mengatasinya. Saya dan Lionel Messi kini semakin hampir,” katanya. – AFP

Read More

16 Pekerjaan Gaji Tinggi Di Malaysia Tanpa Perlukan Ijazah!

Di Malaysia, untuk bekerja di mana-mana agensi swasta atau kerajaan, perlu diingat bahawa kelulusan minima yang perlu ada ialah SPM (Sijil Pelajaran Malaysia). Bukan itu sahaja tetapi pelajar juga harus aktif dalam ko-kurikulum dan mendapat komen positif dalam sijil berhenti sekolah.

Ini adalah penting, walaupun seseorang itu tidak berminat, berkemampuan atau layak untuk melanjutkan pelajaran ke menara gading, perkara yang disebutkan tadi mestilah ada untuk rujukan bakal majikan. Ini perlu difahami dan senario ini mungkin berbeza dengan negara-negara lain

Berikut adalah 16 kerjaya yang yang boleh memberi pulangan yang lumayan kepada yang berminat, walaupun anda tidak mempunyai ijazah dari universiti.

16 Pekerjaan Gaji Tinggi Di Malaysia Tanpa Perlukan Ijazah
Juruterbang bertauliah boleh sampai ke ratusan ribu ringgit.
1. Juruterbang
Kerjaya ini memerlukan modal yang besar kerana kursus yang ditawarkan sebelum anda menjadi seorang juruterbang bertauliah boleh sampai ke ratusan ribu ringgit. Walaubagaimana pun, gaji yang bakal anda terima juga amat lumayan sekali. Terdapat beberapa akademi yang menyediakan kursus Commercial Pilot Licence, seperti Malaysian Flying Academy yang terletak di Melaka.

16 Pekerjaan Gaji Tinggi Di Malaysia Tanpa Perlukan Ijazah

2. Penasihat Kewangan
Juga dikenali sebagai ‘wealth advisor’ merupakan individu yang mengurus dan memberi khidmat nasihat terhadap pelaburan kewangan anda, sebagai contoh dalam unit amanah. Semua bank dan institusi kewangan ada menawarkan banyak pilihan kepada pengguna untuk melaburkan wang mereka.

ejen insuran

3. Agen Insuran
Cara untuk menjadi ejen insuran ialah pemohon perlu lulus ujian berkaitan. Antara syarikat yang diluluskan oleh Bank Negara Malaysia dan popular di Malaysia adalah Takaful Ikhlas Sdn Bhd, Prudential BSN Takaful Berhad, Etiqa Takaful Berhad dan lain-lain. Terbukti telah ramai yang berjaya malah menjadi jutawan selepas menceburi bidang ini.

4. Agen Hartanah
Menjadi ejen hartanah atau property agent juga boleh mendatangkan pulangan dan kepuasan yang besar kepada sesiapa yang berminat. Baca di sini berkaitan pensijilan yang diperlukan untuk menjadi ejen hartanah profesional. Broker Rumah, Broker Tanah, ini adalah istilah lain yang biasa kita dengar. Mereka ini telah berjaya mengaut keuntungan yang amat lumayan hasil daripada ‘mark-up’ harga hartanah yang dijual. Ada yang menjangkau angka RM50,000 untung atas angin selepas satu jualan yang telah dihasilkan. Senarai maklumat atau ebook berkaitan hartanah di Malaysia boleh baca di sini.

Bagi mereka yang berminat untuk bekerja di dalam bidang ‘oil and gas’ seperti di Petronas, MMHE, Schlumberger, Talisman Energy, untuk menjadi tenaga kerja pakar dan berkelayakan, anda perlu menduduki sijil-sijil profesional yang ditawarkan oleh CSWIP dan Jabatan Pembangunan Kemahiran (SkillsMalaysia).

Rig Operator / Operator pelantar minyak di antara kerjaya yang menjanjikan pendapatan tinggi.

Kebaikan sijil yang dikeluarkan CSWIP ialah ia diiktiraf diperingkat antarabangsa dan bukan sahaja di Malaysia. Antara sijil, dan seterusnya kerjaya yang anda boleh ceburi ialah;
5. Welding Inspector
6. Welding QC Co-ordinator
7. Plant Inspector
8. Offshore Inspection
9. Non-destructive Testing
10. Plastics Welders
11. Welder (ini juga terdapat pelbagai-bagai pengkhususan)
Satu lagi badan yang banyak menawarkan sijil-sijil profesional ialah NIOSH atau National Institute Of Safety and Health (Malaysia).

12. Safety & Health Officer
Bidang tugas ialah untuk memastikan keselamatan dan kesihatan pekerja di sesuatu premis pekerjaan / organisasi itu mengikut standard NIOSH DOSH. (Jangan lupa, gaji besar tetapi tanggungjawab juga besar).

13. Rig Operator / Operator pelantar minyak
Pekerja am yang membantu kerja-kerja di atas pelantar minyak. Kebanyakkan latihan diperolehi dari masa ke semasa semasa menjalankan tugas.
Kepada calon yang mempunyai kebolehan dalam bidang elektrikal, mereka bolehlah mengambil kursus berikut di Institut Latihan Perindustrian (ILP) yang berdekatan.

14. Wireman
Untuk melaksanakan pemasangan elektrik dan pengujian di tapak. Wireman ini juga mempunyai pelbagai peringkat membolehkan mereka mengendalikan litar satu fasa atau tiga fasa untuk kawasan kediaman atau komersil.

15. Chargeman
Mengendalikan sistem elektrikal Voltan Melebihi Voltan Rendah ( Tanpa Talian Aerial dan Stesen Janakuasa Voltan Melebihi Voltan Rendah)

16. RoHS officer
RoHS atau Restriction of Hazardous Substances Directive adalah satu arahan untuk menyekat penggunaan daripada bahan-bahan berbahaya tertentu dalam peralatan elektrik dan elektronik. Di Malaysia, banyak syarikat pembuatan antarabangsa memerlukan pegawai RoHS untuk memeriksa dan mengesahkan barangan mereka memenuhi standard RoHS.

Terdapat banyak agensi yang menyediakan kursus pensijilan kepada mereka yang berminat untuk menjadi pegawai RoHS

Berikut adalah serba sedikit kerjaya yang terdapat di Malaysia yang tidak memerlukan ijazah universiti.
Kepada pelajar yang mempunyai keputusan SPM yang tidak begitu cemerlang, jangan takut. Banyak jenis pekerjaan yang boleh anda ceburi. Apa yang anda perlu ada ialah usaha dan semangat yang tinggi untuk berjaya.
Jadi, yang mana satu kerjaya pilihan anda?

Read More
Newer Posts Older Posts Home