"Wahai Makhluk Yang Bernama Khalid Samad..."

"Wahai makhluk yang bernama Khalid Samad. Pesta arak dan pesta seks adalah perkara yang sama. Tiada agama yang suka orangnya mabuk dan melacur. "Sungguh memalukan ada MP seperti ini. Sangat memalukan orang Islam, khususnya di Shah Alam, Selangor," kata admin laman sosial tersebut.

Mesir "Black List" Malaysia Masuk Gaza, Harap Kerajaan Bincang Segera

Pengerusi Yayasan Nassar, sebuah badan kebajikan, Nasaruddin Mat Isa berkata, perbincangan itu perlu untuk membenarkan semula Malaysia memasuki Gaza menerusi Rafah di Mesir untuk menghulurkan bantuan kemanusiaan kepada rakyat Palestin.

"Terlajak Tweet": Latheefa Koya Padam Bukti Nak Bunuh Bung Mokhtar?

Mungkin terasa "panas" dengan cadangan Bung Mokhtar, Latheefa "terlajak tweet" dengan menggesa agar Ahli Parlimen Kinabatangan itu dihapuskan sebagai reaksi "berani" terhadap kenyataan di Parlimen itu. Kenyataan itu mencetus kontroversi apabila Bung Mokhtar menganggapnya sebagai satu ugutan bunuh terhadapnya dan meminta penjelasan dari peguam PKR tersebut. Tweet dari Latheefa tersebut kemudiannya sempat di "printscreen" oleh seorang pengguna laman sosial sebelum dipadam oleh peguam itu dan dikirimkan kepada Bung Mokhtar yang memohon penjelasan.

Rahsia Di Sebalik Demam Ubay Bin Kaab...

"Ya Allah, aku meminta demam selalu berada di tubuh Ubay bin Kaab hingga ia berjumpa dengan-Mu. Namun begitu, janganlah engkau biarkan penyakit itu menghalanginya untuk melakukan solat, puasa, haji, umrah dan jihad di jalan-Mu."

Mahfuz Pertikai Keputusan Mahkamah Rayuan?

Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar disifatkan seolah-olah mempertikai keputusan mahkamah mengenai kes Liwat II yang membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukhari Azlan.

Erma Fatima Bukti Bahagia Sambut Aidiladha Bersama Madunya...

Terbaru, pengarah filem itu membuktikan desas-desus yang cuba menggoncang rumahtangganya itu dengan memuat naik beberapa keping gambar dia dan madunya, Aida, mesra bersama menyambut Aidiladha. Rata-rata peminatnya yang menatap gambar-gambar tersebut turut mengucap syukur atas kebahagian Erma, suami dan madunya itu sambil mendoakan agar keluarga bahagia itu terus dirahmati Allah SWT hingga ke syurga.

Saturday, 25 October 2014

Sanggup Buka Coli Untuk Diuji Di Khalayak Ramai!

BARU-BARU ini berlangsung satu pameran yang dinamakan Secoo 2014 di Chongwenmen, China.

Antara aktiviti di pameran ini adalah memberi peluang kepada orang ramai menguji keaslian dan ketulinan barangan yang mereka beli.

Maklumlah negara China kan terkenal dengan aktiviti ‘ciplak’ dan cetak rompak.

Ramailah yang tampil untuk menguji barangan mereka seperti beg tangan, aksesori dan berbagai lagi.

Namun dalam ratusan pengunjung yang hadir, seorang wanita telah membuat kejutan apabila sanggup membuka colinya di depan khalayak dan menyerahkannya kepada wakil penganjur untuk diperiksa sama ada bra yang dipakainya itu asli atau cuma barangan tiruan!

Mahu tak mahu, petugas berkenaan pun terpaksa memeriksa coli tersebut.

Wanita tersebut bernasib baik kerana setelah diperiksa, ternyata bra ‘branded’ yang dibelinya itu disahkan asli.

Ini macam punya orang pun ada ka….macam-macam….

5_42
7_26

Sumber: Mynewshub.my

Read More

Pelik! Gadis Ini Terpaksa Tidur 22 Jam Sehari...

Waktu tidur amat penting dalam kehidupan bukan sahaja merehatkan tubuh badan dan minda tetapi mempunyai hubung kait dengan sistem badan seseorang.

Kita sering disarankan untuk mendapatkan tempoh tidur normal selama 8 jam sehari kerana ianya adalah salah satu terapi.

Namun pelik pulak kisah seorang remaja perempuan dari Stockport, Greater Manchester kerana hanya mampu berjaga selama 2 jam sahaja sehari.

Ini sekali gus memaksa gadis 20 tahun ini tidur selama 22 jam sehari hingga boleh membahayakan nyawanya pula.

Hah, mesti anda sangka hobinya adalah tidur kan?

Sebenarnya remaja cantik bernama Beth Goodier ini menghidap penyakit yang jarang-jarang dihidapi iaitu Kleine-Levin Syndrome yang juga dikenali sebagai sindrom “Sleeping Beauty”.

Ala-ala cerita animasi yang sangat popular dulu-dulu. Tetapi Beth tidak lah seindah kisah animasi yang hanya sedar dengan ciuman cinta sejati.

1

Dia menyedari tabiat tidurnya sejak berusia 16 tahun lagi dan terpaksa dijaga rapi seperti bayi oleh ibunya, Janine kerana risau keadaannya yang tiba-tiba bangun dalam keadaan bingung dan terpinga-pinga.

_78290659_sleeping _78382117_beth&mum

images (12)

Dia akan normal selepas beberapa ketika namun doktor memberitahu jika ianya berterusan membawa kesan buruk kepadanya.

Kesian Beth, semoga suatu hari nanti dia dapat menjalani hidup seperti orang lain!

Sumber: Mynewshub.my

Read More

Ibu Bunuh Anak 5 Tahun Kerana Tak Mahu Belajar?!

Seorang suri rumah berusia 30-an didakwa di mahkamah di Pulau Pinang Isnin minggu lepas kerana dipercayai membunuh anaknya yang berusia lima tahun.

Menurut laporan akhbar The Star, jasad kanak-kanak malang itu kemudiannya dibuang di sebuah ladang kelapa sawit di Bukti Tengah.

Gayathry dan suaminya, seorang  pengawal keselamatan, R. Saravanan Kumar, 24 didakwa membunuh kanak-kanak itu di tepi jalan antara 8 pagi pada 20 september dan 11.25 malam (29 September). 

Wanita itu kemudian membuat laporan polis pada 23 Sepetember mendakwa anaknya telah hilang.

Namun, berdasarkan siasatan lanjut polis, Gayathry kemudiannya mengaku dia membelasah anaknya dengan tali pingang kerana nakal dan tidak mahu belajar.

Semasa soal siasat, dia memberitahu anaknya mati pada 20 September, pukul 4.30 petang. Dia kini berhadapan dengan kemungkinan digantung sehingga mati kerana membunuh anaknya. -Mynewshub.my

Read More

Tak Tahan Selalu Kena Tipu: Isteri Bunuh Suami, Campak Dalam Parit!

Gara-gara tidak tahan sering ditipu, seorang lelaki British dibunuh isterinya berdekatan parit sawah padi di Bali, Indonesia.

Robert Kelvin Ellis,60, ditemui mati dalam keadaan ngeri dengan lehernya dikelar dan dicampak ke dalam parit berhampiran Desa Sedang, semalam.

Julaikah Noor Aini yang didakwa membunuh Robert mengaku mengupah pembunuh upahan untuk melakukannya.

Kecederaan parah Robert di leher dan tekak dipercayai menjadi punca kematiannya.  Pihak polis turut menemui beberapa lebam di kepala dan badan mangsa.

Pihak berkuasa tempatan memberitahu, mayat Robert dipercayai telah dibuang di parit selama beberapa hari kerana keadaannya yang sudah reput.

Telefon bimbit dan tikar ditemui berdekatan tempat kejadian, kemungkinan digunakan untuk membalut tubuh Robert sebelum mayatnya dihumban.

1413893603397_wps_3_Police_take_evidence_from
1413893598131_wps_2_Police_take_evidence_from

Difahamkan Robert dan isterinya tinggal di Emerald Villas, sebuah kompleks mewah di daerah tepi pantai Bali Sanur.

Polis tempatan Indonesia telah menangkap seorang suspek berkenaan kes ini dan masih mencari tiga suspek lagi yang dipercayai terlibat membunuh Robert.

Sumber: Mynewshub.cc

Read More

Ladang Burung Unta: Tarikan Terbaru Di Padang Pesar

Ladang burung unta yang menempatkan sebanyak lima ekor burung unta di Taman Agro-Lancong, Padang Besar, Perlis menjadi tarikan utama untuk menarik pengunjung serta pelancong mengunjungi kawasan yang diselia oleh Jabatan Veterinar Perlis itu.

Menurut penyelia Taman Agro-Lancong, Mohd Nizam Shawal, tempat ini akan dibangunkan lagi dalam usaha untuk menarik kunjungan pelawat serta pelancong selain menarik kaum belia untuk melakukan pelbagai aktiviti sihat yang disediakan di sini.

Antara aktiviti yang boleh dilakukan di sini ialah menaiki ATV dan sukan memanah yang dikenakan dengan kadar bayaran yang cukup berpatutan.

“Di sini untuk menaiki ATV selama 15 minit kami hanya mengenakan caj bayaran sebanyak RM20. Sementara itu untuk aktiviti memanah RM10 dikenakan untuk 12 batang anak panah.

“Dan selepas ini kami akan membawa masuk gajah dari Thailand yang dijangka akan menjadi tarikan yang boleh mengamit pengunjung datang ke sini,” katanya ketika ditemui Mynewshub semasa Program Sahabat Media Visit Malaysia 2014, di Perlis, baru-baru ini.

perlis
perlis1

Selain itu, mereka juga dalam rancangan untuk mewujudkan permainan paintball yang cukup popular di kalangan anak muda di Lembah Klang, untuk memberi seribu satu pengalaman baharu kepada para belia di Perlis serta aktiviti belon panas.

Bercakap mengenai tarikan utamanya buat masa ini, pastilah burung unta yagn sentiasa dinantikan aksi dan gelagat mereka oleh pengunjung yang datang ke sini.

Anda berpeluang mendekati burung unta, selain boleh memberi makan dan membelainya dari jarak yang cukup dekat, tak perlu risau sebab memang jinak-jinak burung-burung unta ni!

perlis5

Memang berbaloilah kalau anda luangkan sedikit masa mengunjungi Taman Agro-Lancong Padang Besar sebelum singgah ke mana-mana lokasi menarik lain lagi yang terdapat di negeri Perlis Indera Kayangan ini! 


perlis2
perlis3
perlis4 

Sumber: Mynewshub.cc

Read More

Tiada Kompromi Untuk Ahli Politik Terlibat Jenayah

LUMUT – Kerajaan Negeri Perak tidak akan berkompromi atau melindungi mana-mana pihak termasuk ahli politik yang didapati terlibat dengan kegiatan jenayah, kata Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Beliau berkata kerajaan negeri memandang serius dakwaan terdapat ahli politik di negeri ini terlibat kegiatan jenayah.

“Kerajaan negeri tidak pernah menyembunyikan apa-apa perkara kerana soal keselamatan merupakan perkara yang serius,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis rumah terbuka Deepavali Pembantu Khas Menteri Besar Datuk V. Elango di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bahawa terdapat ahli politik dipercayai dibiayai dengan hasil pendapatan daripada pusat perjudian haram di tiga kawasan iaitu Pekan Kuala Sepetang, Bagan Panchor dan Pulau Kuala Sangga di Perak.

Berhubung laporan sebuah akhbar baru-baru bahawa kawasan perkampungan Kuala Sepetang, Bagan Panchor dan Kuala Sangga di negeri ini dikuasai kumpulan mafia yang melakukan pelbagai kegiatan jenayah, Zambry berkata laporan itu perlu dibuktikan.

Semalam, Polis Perak menafikan dakwaan wujudnya kegiatan kumpulan mafia yang bermaharajalela di kawasan terbabit. – BERNAMA

Read More

Care To Stop Smoking? This Is The Absolute Answer...

Sejak dimuat pada bulan Jun yang lalu, video ini sudah ditonton lebih dari lima juta orang dan merima puluhan ribu ‘like’ di laman Youtube.

Video yang berjudul,’Smoking Kid’ yang dibawa oleh Kementerian Kesihatan Thailand ini sememangnya memberikan impak yang sangat mendalam kepada perokok di luar sana.

Ia merupakan antara iklan anti merokok yang mendapat pujian dari orang ramai dah ada juga yang menyebut bahawa ini adalah iklan anti merokok paling terbaik di dunia.

Video yang berdurasi 2.37 minit tersebut mengisahkan dua orang kanak-kanak meminta pemetik api daripada perokok yang berlainan jantina dan umur.

Di permulaan video, kelihatan beberapa orang dewasa merokok dengan penuh kenikmatan di tempat awam, mereka tidak sedar yang gerak-gerinya telah dirakamkan oleh kamera tersembunyi.


Tiba-tiba datang seorang budak kecil yang mahu meminjam “lighter” atau pemetik api kerana mahu merokok juga, jadi apa agaknya reaksi perokok dewasa tersebut? Mari lihat videonya di bawah..

Anda sudah tengok? Sudah jelas bukan? Setelah perokok-perokok dewasa membaca kertas yang diberikan oleh kanak-kanak tersebut, rata-rata semua perokok itu seperti terdiam, terkejut dan raut wajah mereka juga berbeza.

Memang sebuah iklan yang sarat dengan mesej dan sangat jelas, memang patut diberikan pujian terutama kepada Kementerian Kesihatan Thailand keatas penghasilan iklan ini.

Apa yang pasti iklan sebegini sudah jarang dapat kita lihat di bumi bertuah Malaysia.

Sumber: Mynewshub.my

Read More

Fu Chok Pulau Pinang? Eiiiuuwwww... Lalu Makan?

Kami pasti ramai yang suka makan kulit tofu kering atau lebih dikenali sebagai Fu Chok.

Fu Chok yang diperbuat daripada kacang soya enak dijadikan ramuan dalam sup, masak lemak dan kadangkala digunakan untuk membalut bahan lain sebelum digoreng rangup.

beancurd_skin21

Malangnya, gambar sebuah kilang perusahaan Fu Chok yang dikongsikan di laman sosial ini pasti membantutkan selera anda.

Bayangkan tahap kebersihan diamalkan pengusahanya apabila pembuatan Fu Chok dilakukan seorang yang berlengging tanpa baju.

Tambah menjijikkan, kolam pembuatan Fu Chok kelihatan berlendir dan amat kotor.

Menurut sebuah laman FB, kilang Fu Chok ini dipercayai terletak di Tanjung Bungah, Pulau Pinang.

kilang fu chok

Sejauh mana kebenaran dakwaan ini, kita mohon Jabatan Kesihatan dan Jabatan Agama Islam tolonglah pantau.

Loya rasa tekak ni bila mengenangkan sayur Fu Chok masak lemak putih yang selama ini jadi kegemaran!

Sumber: Mynewshub.cc

Read More

Mohon Pemimpin Jiwa Rakyat Kedah Bantu Adik Aina...

Jitra - Sepasang suami isteri merayu kepada orang ramai yang prihatin bagi membantu membiayai perbelanjaan bulanan anak perempuan mereka yang menghidap sejenis penyakit saraf sejak April lalu.

Anak keempat daripada enam beradik, Nor Aina Syazwana Husna A Amir, 8, dari Kampung Tanjong Kapur, di sini disahkan menghidap `Acute Necrotizing Encephalopathy Childhood’ (ANEC), selepas demam panas dan cirit birit pada 9 April lalu.

A Amir Abdullah, 44, berkata anaknya itu menerima rawatan 60 hari di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar dan tidak sedarkan diri 25 hari serta tidak boleh berjalan seperti sebelum ini.

A Amir yang bekerja sebagai peniaga air di tepi jalan, berkata dia dan isteri, Ku Zarina Ku Bahadun, 39, tidak boleh bekerja tetap kerana terpaksa memberi perhatian sepenuhnya kepada Nor Aina.

“Anak saya perlu minum susu khas dan perlukan lampin pakai buang dan setiap bulan saya perlukan lebih RM500 untuknya. Saya mengharapkan bantuan orang ramai untuk saya membeli keperluannya,” katanya ketika ditemui di rumahnya, di sini, hari ini.

A Amir berkata, pendapatan hasil perniagaannya hanyalah kira-kira RM40 sehari dan tidak cukup untuk menampung kehidupan anak-anaknya berusia tiga hinnga 16 tahun yang masih bersekolah.

“Saya ada minta bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Jitra tetapi mereka kata anak saya tak layak. Kad OKU (orang kurang upaya) dah dapat tetapi bantuan mereka cakap akan beri selepas anak saya sembuh dan masuk ke sekolah.

“Saya perlukan bantuan itu pada masa sekarang kerana nak beli susu khas bernilai RM139 dan memerlukan empat tin sebulan,” katanya.

Dia yang baru sahaja kembali berniaga berharap orang ramai dapat membantu anaknya sebelum dia dapat mengukuhkan kembali kewangannya semula.

Ku Zarina pula berkata, anaknya sebelum ini aktif dan dilantik penolong ketua kelas di Sekolah Kebangsaan Padang Pekan. - Bernama

Read More

Bila "Ya Hanana" Jadi "Huk Aloh Laa"...

"Kreatif" betul orang-orang kelantan ini rupa-rupanya.

Lagu nasyid Ya Hanana sememangnya amat popular dan diminati oleh pelbagai lapisan masyarakat.

Keindahan bait-bait nasyid ini sering kedengaran lagi-lagi suara lunak pelajar-pelajar tahfiz menyanyikannya dalam majlis-majlis ilmu dan majlis perkahwinan.

Namun lain pula cara yang dibawa oleh sebuah kumpulan 2NE1, yang membawa Ya Hanana versi Kelantan diberi judul “Huk Aloh Laa”.


Mula-mula dengar memang rasa nak ketawa tapi bila dah dengar  hingga habis rasa insaf pula.

Lirik yang diubah oleh Man Khan dan Lan Khan ini sememangnya penuh dengan kata-kata nasihat dan pengajaran.

Anda tonton dan dengarkan la sendiri lagu Ya Hanana Kelantan Versi “Huk Aloh Laa” ini!

Sumber asal: Mynewshub.cc

Read More

Jep Sepahtu Skandal Dengan Siapa Pulak Nih?

Kalau nak dibandingkan dengan rakan-rakan Sepah yang lain, Jep dilihat seorang yang sangat berahsia mengenai kisah peribadinya.

Namun, bila baru-baru ini Jep memuat naik gambar seorang wanita cantik di laman Instagramnya, banyak peminat mengandaikan wanita tersebut merupakan kekasih hati kepada pelawak popular ini.

jepp

Diminta mengulas mengenai perkara tersebut, Jep mengakui wanita itu yang juga merupakan seorang pelakon adalah wanita paling rapat dengannya pada masa ini.

nazeera

Walau bagaimanapun, Jep enggan menjelaskan status perhubungan mereka dan mendedahkan lebih lanjut mengenai identiti ‘rakan rapatnya’ itu.

Memetik mStar, Jep berkata, “Tak tahu nak cakap macam mana tetapi apa yang boleh saya katakan, dia adalah wanita paling rapat dalam hidup saya setakat ini.

“Tiada apa yang perlu dirahsiakan. Sebab itu saya memuat naik beberapa foto kami di Instagram,” katanya.

Difahamkan pelakon wanita itu adalah Nazeera Sardi yang pernah membintangi drama dalam slot Zehra di TV3 bersama gandingan Beto Kusyairy dan Zahiril Adzim. 

Sumber; Mynewshub.my

Read More

Jet Pejuang Australia "Langgar" Indonesia

Dua jet pejuang jenis Sukhoi milik Tentera Udara Indonesia bertindak memintas sebuah pesawat ringan dari Australia sebelum pesawat berkenaan diarahkan mendarat kerana memasuki ruang udara Indonesia tanpa kebenaran.

Jurucakap Tentera Udara Indonesia, Hadi Chahyanto berkata, pesawat jenis Beechcraft didaftarkan di Australia itu sedang dalam penerbangan dari Darwin ke Cebu di Filipina ketika dipintas.

Juruterbang pesawat akhirnya akur dan mendarat di Lapangan Terbang Manado, di bahagian utara Pulau Sulawesi, Indonesia.

Hanya juruterbang dan pembantu juruterbang, kedua-duanya warga Australia, saja berada di dalam pesawat terbabit, seperti dipetik laporan AFP.

Kedua-duanya kemudian menjalani proses soal siasat oleh pihak tentera dan kemudian diserahkan kepada pihak berkuasa lapangan terbang untuk soal siasat lebih lanjut.

“Mereka tidak mempunyai surat pelepasan yang membenarkan mereka memasuki ruang udara Indonesia.

“Tapi oleh kerana mereka orang awam dan bukan anggota tentera, kami menyerahkan mereka kepada pihak berkuasa lapangan terbang bagi siasatan,” katanya.

Sementara itu, jurucakap Kementerian Pengangkutan Indonesia, J A Barata berkata, pesawat yang menceroboh ruang udara Indonesia itu pada mulanya dilihat di Ambon, ibu negeri Pulau Maluku dan diminta mendarat pada masa itu.

“Mereka tidak mengendahkan jadi mereka dipaksa supaya mendarat di Manado,” katanya.

Sumber: Mynewshub.my

Read More

Siasat Dulu Sebelum Beli

Kuala Lumpur - Persatuan Pembeli Rumah Kebangsaan Malaysia (HBA) menasihati masyarakat tidak tergesa-gesa menerima tawaran pembelian rumah murah tanpa menyiasat kebenarannya.

Setiausaha Agung HBA Chang Kim Loong berkata, pembeli harus memastikan mereka berurusan dengan ejen berdaftar dengan Lembaga Penilai, Pentaksir dan Ejen Hartanah Malaysia (LPPEH).

Menurutnya, pihak HBA kerap menerima laporan ramai mangsa ditipu penjenayah yang menyamar ejen hartanah.

“Orang ramai boleh memeriksa status ejen hartanah, perunding hartanah atau syarikat pembinaan perumahan diwakili melalui perkhidmatan atas talian dan e-mel dikendalikan pihak LPPEH.

“Sekiranya ditipu, pembeli boleh membuat melaporkannya kepada polis. Mangsa juga perlu membuat laporan kepada LPPEH supaya mereka boleh mengambil tindakan,” katanya, semalam.

Chang berkata, langkah itu penting bagi mengelakkan wang deposit dilarikan pihak tidak bertanggungjawab dan dapat mengesahkan transaksi sewa, jual serta beli daripada aspek perundangan.

“Orang ramai yang ingin mendapatkan rumah kos rendah turut dinasihatkan merujuk kepada kerajaan negeri masing-masing sama ada kerajaan pusat atau kerajaan negeri dan bukannya kepada ejen perumahan tidak berdaftar.

“Sebarang pembayaran haruslah disertai dengan resit rasmi syarikat ejen hartanah terbabit,” katanya.

Selasa lalu, media mendedahkan kejadian 18 mangsa ditipu seorang ejen hartanah palsu yang menawarkan rumah pangsapuri pada harga serendah RM38,000 seunit. -myMetro

Read More

Kenal Pasti Individu Bukan Islam Bantu "Nabi Baru"?

Kuala Lumpur - Individu bukan Islam yang dipercayai dapat membantu siasatan berhubung penyebaran ajaran Millah Abraham di negara ini sudah dikenal pasti, namun ‘status’ individu terbabit dalam ajaran berkenaan masih disiasat.

Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) Paimuzi Yahya berkata, pihaknya sudah mengenal pasti individu itu, namun tidak pasti status jawatannya dalam ajaran itu sama ada orang kanan kepada ‘Nabi Baru’ atau sebaliknya.

“Kami sudah kenal pasti individu ini, kita tahu siapa dia, namun pangkatnya dalam ajaran songsang ini masih disiasat. Kita tidak pasti sama ada dia orang kanan atau sebaliknya.

“Berdasarkan maklumat yang kita ada, individu ini bukan Islam dan kita sudah berjaya mendapatkan surat perintah untuk hadir ke jabatan bagi membantu siasatan berkaitan ajaran itu,” katanya.

Ia susulan tangkapan 22 individu termasuk lima wanita dan tujuh kanak-kanak dalam satu operasi khas dikenali ‘Ops Millah’ di sebuah premis, Jalan Cheras, Isnin lalu.

Serbuan itu juga turut merampas dua naskhah al-Kitab dan al-Kitab versi kanak-kanak, al-Quran dan terjemahan serta buku nota serta peralatan komputer ketika semua mereka sedang mendengar ceramah dalam sebuah kelas, dikendalikan seorang lelaki berusia 40-an.

Mengulas berhubung tangkapan itu, Paimuzi berkata, sebutan kes itu akan dilakukan pada November depan dan kini, pihaknya sedang menyiapkan kertas pendakwaan. -myMetro

Read More

Isteri Upah Bomoh "Kunci" Nafsu Suami

PASIR PUTEH - Kerana cemburu, sebilangan manusia sanggup bertindak kejam dan di luar batasan agama dengan menggunakan perkhidmatan bomoh bagi mengunci nafsu sehingga mangsa hidup menderita.

Pengamal perubatan Islam, Mohd Hafiz Nor mendedahkan, akhir-akhir ini beliau lebih banyak mengendalikan kes seperti itu yang dilakukan dengan pelbagai kaedah.

Katanya, bagaimanapun kaedah memasukkan bahan dalam makanan dan minuman tidak lagi popular kerana sihir itu boleh dituju kepada mangsa dari jarak jauh tanpa perlu sentuhan fizikal.

Menurutnya, terdapat kes yang mana isteri muda mengenakan sihir menggunakan bantuan bomoh ke atas suami sendiri kerana didorong perasaan cemburu kepada isteri tua.

"Mangsa yang terkena sihir ini menjadi tidak bernafsu kepada mana-mana wanita dan lebih teruk, ada dalam kalangan mangsa mengalami sakit pada kemaluan serta seluruh badan berkudis.

"Dalam kes lain pula, ada sihir yang membuatkan suami dilihat jijik dan busuk oleh isteri sendiri. Semua ini dilakukan kerana manusia tidak berpegang teguh kepada agama," katanya.

Tambahnya, terdapat juga kes yang mana mertua mengenakan sihir ke atas menantu kerana kurang bersetuju dengan perkahwinan anaknya.

"Menantu akan jadi tawar hati dan hubungan suami isteri menjadi dingin. Lebih parah apabila menantu (perempuan) tidak diberikan nafkah zahir dan batin," jelasnya ketika ditemui di Pusat Perubatan Tradisional Islam Al-Rukyah, di sini, semalam.

Mohd Hafiz berkata, rawatan menggunakan ayat al-Quran dilihat berkesan membuka semula nafsu yang dikunci menggunakan sihir, bagaimanapun semuanya berlaku dengan izin ALLAH SWT.

Tegasnya, sentiasa mendekati ALLAH SWT merupakan sesuatu yang perlu dilakukan kerana ALLAH SWT berkuasa atas segala-galanya.

"Ada sihir bertujuan 'menipu pandangan' menyebabkan orang disihirkan dilihat hodoh atau menakutkan sehingga ada satu kes yang mana anak kecil menangis kerana tidak mahu didekati ibu sendiri," katanya. -UtaraNews.com

Read More
Newer Posts Older Posts Home